Facebook
ברוכים הבאים לקורס קבלה למתקדמים.
מספר דברי פתיחה:
1. עד שהקורס הזה נפתח, לימדתי למעלה מ100 שיעורי קבלה שהם היו רק הקדמה לקורס הזה
כך שרצוי קודם כל ללמוד את כל הקורסים הקודמים על פי הסדר

הסדר הרצוי הוא: קורס יסודות הקבלה, קורס סוד הספירות, קורס יסודות החברה הרוחנית,
קורס סוד הספירות של הספירות, קורס איזון הנפש ותיקון העולם ומשם רצוי לחזור לכאן וללמוד.

הקורס הזה להבדיל משאר הקורסים רצוי להחזיק ספר ביד.
הספר שאני מלמד ממנו הוא ספר עץ חיים שכתב האר״י הקדוש עם פירוש של הרב יהודה אשלג שנקרא גם בעל הסולם.
שני אנשים עומדים בתור לדואר. על פניו הם שני אנשים בתור לדואר, אבל אם נחקור את נפשו של כל אחד מהם נגלה עולם שלם דומה ושונה בתכלית השינוי בין איש לרעהו. שניהם מדברים את אותה השפה, שניהם גרים באותה העיר, שניהם עומדים על שתי רגליים ואוכלים מאותו המקום, אבל כל אחד מהם חי ברמת אושר אחרת. מה שמבדיל ביניהם הוא הבחירות שלהם.
האחד יש לו אשה טובה, חברים טובים, ילדים מקסימים, עבודה שהוא אוהב, כולם אוהבים אותו, הוא בריא ונפשו יציבה עליו.
השני אשתו ממררת לו את החיים, החברים מרכלים עליו, ילדיו מנותקים ממנו, הוא שונא את העבודה שלו והוא מטופל אצל פסיכולוג.

כולנו נולדנו לאותו היקום. כל אחד מתחיל אמנם מנקודה אחרת, אבל כל אחד יכול להיות אחראי על חייו ולהגשים איתם סיפור שלם.
הסיפור הזה מספר את בחירותיו של האדם ואת דרכי ההתמודדות שלו עם העולם באמצעות כלי אחד. הכלי הזה נקרא תכונות.
בקורס הזה נלמד להכיר את מבנה העולמות הרוחני, מה קדם לבריאה שלנו וכיצד להשתמש בתכונות נפשנו בדרך הטובה ביותר על מנת להגשים את הייעוד האישי שלשמו ירדנו כאן לעולם.
המאוזן בכל תכונות נפשו יזכה להתעלות התעלות רוחנית גבוהה ביותר עד שייכנס לגן העדן עלי אדמות.

העולם הזה מלא באפשרויות בחירה. בכל רגע ורגע האדם צריך לבחור בין טוב לרע, בין שקר לאמת, בין גאווה לענווה. בין אמת לאמת מוחלטת.
כאשר האדם בוחר באופן תמידי בצד הטוב, הוא עובר מהעולם הזה לעולם שנקרא עולם הבא.
העולם הבא הוא מקום במח שהאדם חי בו כאשר הוא מאוזן בכל תכונות נפשו והוא חי בהשתוות הצורה, כלומר: הוא חי בגן העדן עלי אדמות, כלומר שוב: הוא נהנה מכל מה שהבריאה נותנת לו והוא פשוט מאושר.

עד שהאדם זוכה להגיע לדרגה הרוחנית הגבוהה הזאת שנקראת עולם הבא, האדם צריך להתמודד ולבחור כל הזמן בטוב או ברע, ורק כאשר פעם אחר פעם פעם אחר פעם מרגיל את עצמו לבחור בטוב - הוא זוכה להיכנס לעולם הבא.

אין הכוונה כאן שאין חיים לאחר המוות. בוודאי שיש. אלא שכאן אנו מנהלים דיאלוג כלפי תכונות נפשנו כיצד לנהוג באחריות ובמשנה זהירות כאן בעולם הזה כדי לזכות לטעום קצת מחיי העולם הבא וגן העדן עלי אדמות.

כתוב בספר תהלים פרק לא פסוק ט: מה רב טובך אשר צפנת ליראיך, כלומר: מי שירא את הבורא. יראה מלשון יראת כבוד ולא לשון פחד.
האדם הירא את הבורא ועובד על בריאות נפשו ועובד על איזון ותיקון נפשו - מחכה לו כל טוב כאן בעולם הזה כמו שכתוב: מה רב טובך אשר צפנת ליראיך.

ממשיך הפסוק ואומר: מי יגור באהלך, מי ישכן בהר קדשך, הולך תמים ופועל צדק.
כלומר אומר דויד המלך: מי יזכה ליהנות מגן העדן עלי אדמות??? מי שהולך בתמימות ופועל על פי הצדק.
צדק זה לשון צדיק. צדיק יש לו גן עדן כאן. כי הוא פועל על פי הצדק. כאשר הוא צריך לנקות את עצמו הוא יעשה זאת בשמחה וכאשר הוא צריך להעיר לאחרים הוא יעשה זאת בענווה, ואז מי שפועל בצדק, אינו מרמה לאחרים והוא תמיד בצדק. הוא נקרא צדיק והוא זה שייכנס לגן העדן.

התכונות נקראות מידות. המילה מידה היא נכונה יותר מאשר תכונה, מכיוון שתכונה היא חלק מנפשו של האדם. מידה היא גם חלק מנפשו של האדם, אבל רומזת בשמה שיש לה מידה מסויימת ואפשר להגדיל או להקטין אותה. תפקידו של האדם הוא להבין איפה הוא נמצא על הספקטרום באותה המידה ולאזן אותה.

יש אדם שאינו כועס, ויש כעסן גדול, יש אדם שפל רוח ויש אדם גבה לב, יש אדם שכל כסף שבעולם לא ישבע ממנו ויש מי שמסגף את עצמו, יש אכזר ויש רחמן, יש רב לבב ואמיץ לב
כל אדם נולד עם תכונות שונות שאותן הוא צריך לאזן על מנת להיכנס לגן העדן עלי אדמות.
כל תכונה שאדם נולד בה במידה המסויימת היא התיקון המדוייק לו כדי לתקן את תכונות נפשו מגלגולים קודמים וצרכיו האישיים.
הדיוק והאיזון מחוייבים על מנת להגיע לאדם השלם והמתוקן. כמו תבשיל שהאדם צריך לשים כמות מדוייקת של מלח ושל בשר ושל ירקות כדי שיהיה תבשיל טעים, ואם ישים יותר מלח - יהרוס הכל. כך האדם אפילו תכונה אחת שאינה מתוקנת מסוגלת להרוס אותו והאדם סובל.
כי גם אדם מקסים שלם ומושלם אם יש בו כעס שאינו מדוייק הוא סובל מכך.

ויש אנשים שנפשם חולה ואומרים שהמר מתוק והמתוק מר - אלו צריכים ללמוד את הקורס הזה 4 פעמים לפחות.

ויש אנשים שאינם יודעים מה טוב ומהי דרך האיזון והאמת, ועושים טעויות וחושבים שהמר מתוק והמתוק מר, כמו אלו שחושבים שלעשות צדקה וחסד כל היום זה בריא ונכון. אין זה כי אם מחוסר ידיעה של האדם השלם בתכונותיו שצריך גם את כח הגבורה והמעצור.

ויש אנשים שהתכונות השליליות שבהם כל כך טבועות חזק עד שקשה להם לצאת מהן ואינם מבינים בכלל דרך חדשה בריאה וטובה מהי.
אלו דומים לכלי כסף טהור שנשחק עם הזמן וקשה מאוד לתקן אותם, והם יצטרכו ממש להקדיש הרבה שעות בלימוד תכונות טהורות וטובות ובהשלכותיהן כדי להבין למה הם שקועים בבוץ.

ויש אנשים עצלנים שלא יעשו את המאמץ הראוי על מנת לתקן את נפשם וזוהי רעה חולה מאוד.

על מנת להצליח בקורס הזה ולהיות מאושרים בסופו אתם צריכים שני דברים:

1. להבין הבנה ברורה ושלמה שכל תכונה שאינה מאוזנת - הורסת לאדם את החיים בצורה מסויימת
2. לרצות להיות אדם נקי ישר וטוב יותר למען עצמו ולמען הסביבה

ויש דבר שלישי והוא לאנשים הנעלים - והוא הרצון לעשות נחת רוח למי שברא אתכם. כי מי שמאוזן מביא שלום בעולם בזכות האנרגיה שהוא שולח באמצעות התדר שיש לו במח. וזה משפיע טוב על עצמו, על סביבתו, על כל כדור הארץ, על כל הייקום ונחת רוח לבורא העולם כמו שכתוב: מי שרוח הבריות נוחה הימנו רוח המקום נוחה הימנו, כלומר: מי שעושה נחת רוח לבני האדם, לבורא העולם יש נחת רוח ממנו.

הרבה אנשים בטוחים שהם אנשים טובים עד אשר מתחילים לחקור את נפשם ולהבין עד כמה הם רחוקים מרוחניות ומלהיות אנשים טובים באמת. על זה נאמר: וצדיק יודע נפש בהמתו. רק צדיק יודע כמה יש בו חלק בהמי גרוע. ומי שאינו בודק ובוחן את התנהגותו אינו מסוגל להבין עד כמה הוא רחוק מהאמת כי כולנו נולדנו עם תכונות שאינן מאוזנות ועלינו לעבוד כל חיינו על נפשנו כדי להיות צדיקים וטהורים.

ויש אנשים שאינם מבינים בכלל מדוע הם צריכים ללמוד כיצד לתקן את נפשם - כי אינם מבינים שכל הייסורים והחולאים הרעים שיש להם בחיים נובעים מתכונות נפשם כמו ששני האנשים בדואר - כל אחד מקבל את החיים כפי שהוא בנה אותם על פי תכונות נפשו.

ומי שיזכה ליישם את החכמה בקורס הזה ייקרא ישראל כי הוא יהיה ישר עם תכונת האל שהיא התכונה השלמה של התיקון השלם של האדם
וישראל זוכים לגן העדן עלי אדמות.

הקורס הזה הוא לא לימוד בעלמא כי אם עבודה אמיתית שמצריכה דקדוק ובחינה בכל רגע בחיינו אם אנחנו צודקים וצדיקים במחשבה דיבור ובמעשה או לא.

מספר דברים אחרונים להקדמה לפני שנתחיל להיכנס ללימוד:

תכונות רעות אינן רק עיקר הגורם והסבל מחוצה לנו, כלומר שכועסים או שונאים אותנו בגללן, אלא הן הסיבה היחידה...שימו לב אני לא אומר הסיבה העיקרית, אלא אני אומר שתכונות שליליות הן הסיבה היחידה שבגללה יש לאדם מחלות. לכן כתוב בתורה במפורש: כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה׳ רופאך. ה׳ היא תכונת ההשפעה, האיזון שבין כל תכונות נפשנו, ואם האדם הולך בדרך ה׳, כלומר בדרך היושרה המאוזנת לא יבואו עליו שום מחלות ואנחנו נוכיח את זה בקורס.

האדם הבריא והמאושר הוא האדם השלם בתכונותיו נקודה.
ואל תתנו למרדף הזמן אחרי רדיפות העולם והשגת התאוות למנוע מכם את הלימוד של הקורס הזה. משל למה הדבר דומה? לאדם שרוצה להשיג זהב ויודע היכן יש זהב, אבל לא יושב ללמוד כיצד כורים מנהרה. אותו הדבר. כולם רוצים להיות מאושרים, אבל צריך ללמוד לדעת כיצד להשיג אותו. סוד האושר הוא סוד האיזון וכדי להיות מאוזן צריך לשבת וללמוד.

לפני שנתחיל את הקורס בואו נעבור קצת על הגדרות ומושגים כדי שלא תהיינה שאלות מיותרות:

תורה פירושה תכונת ההשפעה הכללית. דרך החיים המאוזנת והבריאה.
צדיק הוא אדם שמשתדל לעשות כל מעשיו בשביל לעשות טוב לזולת
רשע הוא אדם שמעשיו הכלליים הם עבור עצמו מבלי להתחשב שפוגע באחרים
מצווה פירושה מעשה טוב למען הזולת
חיים אלו חיים אלטרואיסטים
מוות אלו חיים אגואיסטים
טוב הוא הנאה שאינה נפסקת
רע היא הנאה שיש לה סוף מתי שהוא
אור - הוא הרגשת עונג עצום מאת הבורא
קליפה היא החסימה לאור. מה שחוסם את העונג של האור הוא הרצון לקבל. שצריך לקלף אותה
טומאה - הרגשה של ריקנות מתוך הרצון לקבל, כלומר מעצם זה שאני לא מחובר לאור, שיש עלי קליפה, אני לא נהנה מהאור, אני מרגיש טמא
טמא - אותיות אמת אבל בשגיאה, כי זו שגיאה. מלשום אטום. מרוב קליפות הוא כבר אטום
קדושה - קדושה היא חיבור בין האדם ובין הבורא. החיבור ביניהם הוא מעשה אלטרואיסטי. מעשה של נתינה מתוך רצון לעשות טוב נקי. לכן פירוש המילה קדוש הוא מובדל - כי מי שנהנה ממעשה של נתינה ורודף אחר מצוות ומעשים טובים הוא שונה, הוא מובדל משאר בני האדם שעסוקים ברצון לקבל של עצמם.

עושה מצווה לשמה פירוש: האדם שעושה מעשה טוב לשם מעשה טוב ולא לשם קבלת דבר מה מעצם הנתינה, לא למטרת קבלת כבוד, עושר, או שום דבר. לכן מתן בסתר היא הדבר הנקי ביותר כי בוודאות האדם לא מקבל כלום בתמורה, ומחשבתו טהורה לנתינה גרידא! ומחשבתו אפילו לא למה הוא יקבל בחיים שלאחר המוות. נתינה לשם נתינה.

עושה מצווה שלא לשמה פירוש: האדם שעושה מעשה אלטרואיסטי שבתוך המעשה יש מחשבה לשם עצמו, לדוגמא: נותן צדקה כי מסתכלים מהצד והוא נהנה שחושבים עליו שהוא צדיק, או שנוקפו המצפון והוא נותן צדקה כדי להשתיק המצפון. זה נקרא לעשות מצווה שלא לשמה.

אדם קדוש הוא אדם שמשתמש באגו שלו על מנת להשפיע טוב לזולת
אדם טמא הוא אדם שמשתמש באגו שלו לצרכי עצמו מבלי להתחשב בזולת

לפני שנתחיל בקורס, יש לי כמה דברים בסיסיים שאתם צריכים לדעת...מספר הבנות בסיסיות:

1. אתה זקוק לתיקון. אתה לא מאוזן. תהיה ענו ללמוד ולקיים את השיעור.
זה לא קורס של ידע כללי. זה קורס מעשי שיצריך ממך עבודה יום יומית לתיקון הנשמה שלך.
אם אתה ניגש לקורס הזה וחושב שאתה לא צריך ליישם כלום, עדיף שלא תלמד אותו.
כראייה שאתה פגום בתכונות נפשך היא: יש משהו שאתה לא שבע רצון ממנו בעולם הזה. יש משהו שמעיק לך על החיים.
כפי שאמרנו שאין שום צער וסבל בעולם שמתרחשים לאדם, אלא אם כן יש בו משהו לתקן.

2. כל הייסורים והחולאים והקשיים שיש לך בחיים וכל מה שנעשה לך אפילו דברים שאינם תלויים בך הם אתה גרמת.
האדם עצמו גורם לכל הסבל והייסורים שבאים עליו בעולם הזה.
אפילו אם אדם אשתו בגדה בו והוא אומר מה ואיך אני אשם בזה שזה נגרם לי? 
ההבנה הבסיסית היא שאנחנו גורמים להכל...לקורס הזה צריכים לבוא בענווה והתבטלות ללמוד חכמה חדשה שסותרת את החכמה הקיימת בך.

3. אדם שמאוזן ומתוקן בכל תכונות נפשו - אין לו שום צער וסבל שבעולם. הוא האדם המתוקן השלם והמאושר.

4. אין שום דבר בעולם שיעשה אותך מאושר כמו לעשות טוב למישהו אחר

5. כשנגיד בקורס את המילים גוף זך או גוף טהור או גוף קדוש, פירוש הדבר הוא אדם שהוא מתוקן לחלוטין בתכונות נפשו

6. הבורא רוצה שנהיה מאושרים. כשאנחנו מאושרים יש לו נחת רוח וזוהי מטרתו במעשה הבריאה שלנו

7. באנו לעבוד כאן נגד תכונות נפשנו הגרועות כדי להתגבר עליהן, וכשנשכיל להתבונן במעשנו מחשבותינו ודיבורנו השפלים - נדע להכיר את הנפש הבהמית שלנו, כלומר ידיעת והכרת המחלות הנפשיות שלנו וכידוע שהכרת המחלה היא כבר חצי תרופה.

8. האדם המתוקן בכל תכונות נפשו אין אפשרות שיחלה בשום מחלה

9. האדם לא יכול לבטל תכונה. גאווה, שנאה, לא ניתן לבטל אותן. ניתן רק לנתב אותן.
במהלך הקורס הזה נלמד כיצד לנתב את תכונות נפשנו למקום הנכון כדי לחיות בריא ונכון

10. אגלה לכם בסוף הקורס הזה

בקורס הזה נלמד כיצד להשתמש בכל תכונות נפשנו בדרך הנכונה ביותר, בנתיב המדוייק ביותר בצורה טהורה לטובתנו ולטובת הזולת.
הקורס הזה גם לא פשוט להבנה וגם מצריך אמת פנימית לדעת לבחון את נפשו ובשביל זה צריך ענוה וכניעה.

כדי להגיע ליעד שהוא האיזון צריך יגיעה. לכן יגיעה והגעה אותן אותיות. זאת עבודה כל החיים להגיע לאיזון.
לכן התורה נקראת גם תורת האיזונים.


לסיכום:
בקורס הזה נלמד 4 דברים עיקריים:

1. מבנה העולמות העל טבעי - כלומר קבלה
2. מדע ופיזיקה קוונטית
3. רפואה
4. תכונות נפשנו והאיזון ביניהם

הכנתי לכם קורס שיבהיר לכם איך כל ארבעת החכמות הללו משתלבות בצורה מושלמת אחד עם השני ויגרום לכם לאושר מכל הבחינות.
תחזרו בבקשה על כל שיעור מספר פעמים אם אתם רוצים להיות בקצב. זאת כיתה של אלפי תלמידים ואני רץ עם החומר ומלמד מילים בארמית.
בקרוב תלמדו בשפה קבלית שהיא קשה להבנה. כל המאה ומשהו שיעורים שלמדנו עד עכשיו זה רק קבלה למתחילים והבנת יסודות ומושגים בסיסיים בקבלה. עכשיו אנחנו נכנסים למגרש של הגדולים באמת.

חשוב לי גם לומר דבר נוסף לפני שמתחילים ללמוד קבלה:
כל מה שאני עתיד ללמד אתכם, פרצופים, סולמות, מדרגות, אורות, כלים. אל תדמיינו כלום.
הקבלה מדברת על משהו שאין בו תפיסה של מרחב, זמן או מסה ולכן בחכמת הקבלה אי אפשר לדבר או להסביר כלום.
אנחנו משתמשים במילים ומושגים כדי שלנו יהיה קל יותר להבין וכשאני אגיד את המילה פרצוף, אל תדמיינו פרצוף, אלא תבינו את המהות של המילה כפי שאסביר אותה. וכשאני אגיד את המילה סולם, אין לכם לדמיין סולם. אל תדמיינו כלום, תבינו שמדובר בכוחות שברא הבורא וזה כל מה שיש לנו להבין ולדעת.

אני הרבה אגיד את המילים אור וכלי, אבל אור לא הכוונה אור כמו אור השמש, אלא על תכונת ההשפעה הטובה והכלי לא הכוונה לכלי קיבול כמו כוס, אלא על תכונת הקבלה והאגו, וכן הלאה...
קשה להבין את השפה הקבלית, אבל ברגע שלומדים אותה ומתרגלים אליה זה זורם. לכן השיעורים הראשונים הם יותר חשובים משאר השיעורים כי הם הבסיס להבנה העתידית ולכן אני ממליץ ב10 השיעורים הראשונים לחזור עליהם מספר פעמים.

ה100 השיעורים הראשונים של חכמת הקבלה למתחילים, זה היה משחק ילדים לעומת מה שאתם נכנסים אליו עכשיו.
בהצלחה. ושוב בבקשה: אל תדמיינו כלום. כי כל דמיון זה שקר.

קורס קבלה למתקדמים - תלמוד עשר הספירות

קבלה. הקבלה היא כמו פיזיקה.
פיזיקה מלמדת את חוקי הטבע. כל נושא מרחב זמן ומסה. אם תפוח ייפול מהעץ  -  חוקי הפיזיקה יוכלו לגשת ולדעת באופן מדוייק על פי מתמטיקה פשוטה איפה ייעצר התפוח, על איזה צד ומתי וכן הלאה...הפיזיקה לוקחת בחשבון את המשתנים של תנועה, משקל, מסה וכן הלאה...

הפיזיקה מכירה את הטבע, את חומרי הטבע וחוקיו. בדיוק כפי שפיזיקה מסבירה את כל עולם החומר - כך הקבלה יודעת להסביר בפרטי פרטים כמו הפיזיקה את כל מבנה עולם הרוח.

ממה מורכב האדם, איך בנויים העולמות, מה נברא לפני מה וכן הלאה...בקיצור, בדיוק כמו שהמדענים מכירים את הרפואה ואת האטומים ואת הרכב העולם החומרי, כך המקובלים מכירים את העולם הרוחני בדיוק אחד לאחד.

עכשיו שימו לב לדבר נוסף,
כימיה. כימיה היא הידיעה שניתן לערבב בין חומרים ומה יקרה כשהם יתערבבו, כך למעשה ניתן לייצר פצצת אטום לצורך הדוגמא.
איך יודעים כיצד לערבב בין חומרים וליצור פצצות או תרכובות מיוחדות? קודם כל לומדים פיזיקה, מבינים את מבנה החומר ואז מערבבים אותו ומגלים את התוצאה.
בדיוק כך יש מושג שנקרא קבלה מעשית. קבלה מעשית היא תוצר של ערבוב חומרים על טבעיים = רוחניים שכאשר מערבבים אותם - אפשר ליצור פצצות אטום רוחניות. דיברתי סינית...אסביר:
בחכמת הקבלה אנו לומדים למשל מה הכח הרוחני שיש בכל אות, ומה הכח הרוחני שקיים ביסודות הטבע ומה הכח הרוחני שקיים למעשה בכל דבר, ואז אנחנו מסוגלים להבחין מה התוצאה שתיגרם אם נערבב בין כח רוחני א׳ לכח רוחני ב׳, למשל: אם אני ארשום על קלף קבוצת אותיות ואשים בתוך בית של משפחה זה יכול לגרום לזוג לשנוא אחד את השניה ולהיפרד או להיפך, אני יכול לגרום לבן אדם להתאהב במישהי על ידי כמה ערבובים של דברים על טבעיים. זאת אחת הסיבות למה חכמת הקבלה הוסתרה - כי היא נותנת כח גדול מדי לאדם. לא כל אדם צריך שיהיה לו כזה כח בידיים להרוס משפחות או לגרום לאנשים לעשות את רצונו. רק אנשים צדיקים, טהורים ונקיים זכאים לדעת מידע כזה כי הם יעשו בו שימוש נקי ולטובה.

זה כל הנושא של קמעות, בובות וודו, סגולות וכן הלאה...אלו שימושים בכוחות רוחניים שיוצרים מציאות חדשה לפי אותו קמע או סגולה.
אז קבלה היא כמו פיזיקה
וקבלה מעשית היא כמו כימיה. עכשיו אתם מבינים למה הסתירו כל כך עמוק עמוק את חכמת הקבלה?
אבל זה לא הכל. חכמת הקבלה יכולה להיות הדבר הכי טוב ויקר שקרה לכם בחיים. מי שלומד לעומק את חכמת הקבלה ומכיר את מבנה העולמות הרוחני, מסוגל לשלוט במזל שלו ומסוגל לנתב לעצמו את הגורל, כי עולם הרוח ועולם החומר הם כמו שתי טיפות מים.

כל דבר שיש בעולם החומר - קיים בעולם הרוח מקביל לו אחד לאחד.
ואם אני רוצה שתהיה לי יותר פרנסה, כל מה שאני צריך לעשות זה לעשות משהו בעולם הרוח וממש כמו נס בעולם החומר זה פשוט קורה. זאת הסיבה שיש קמעות לפרנסה, לזיווג, להצלחה וכו׳...זה נקרא קבלה מעשית.

כל הדתות בעולם מסכימות על דבר אחד: משה באמת קיבל תורה בהר סיני ובתורה הזאת יש את כל החכמה של כל העולם. בתורה הזאת יש את הסבר כל מבנה העולמות העל טבעיים ואת כל מבנה העולם הטבעי. בתורה יש הכל. חכמת הקבלה היא החלק הנסתר של התורה. וקוראים לה תורת הסוד. תורה מלשון הוראה. שנותנת לנו את הדרך כיצד לחיות בצורה מאוזנת בריאה ונכונה. מטרת התורה היא להציב לנו גבולות בריאים כיצד נכון ובריא לנו לחיות על פני כדור הארץ כדי שאנחנו והזולת נהיה מאושרים ובריאים יותר.
מאוד קל לנו להבין את המילים: לא תרצח, לא תגנוב, לא תנאף, לא תחמוד...אבל קשה לנו להבין שמירת שבת, הנחת תפילין...זה נובע מכיוון שהתורה עוסקת בשני עולמות. עולם החומר ועולם הרוח. בעולם החומר אנחנו לומדים כיצד לשמור על איזון ובריאות הגוף והנפש - כיצד לחיות נכון ולכבד את הזולת ואת עצמנו כדי שנהיה בריאים ומאושרים, ובשביל זה יש לנו את המצוות ששמות לנו גבול בריא איך לנהוג בכל דבר בחיים.
ולעומת זאת בעולם הרוח יש מנהגים שמטרתם לסייע לנו לשמור על איזון החלק הרוחני שבנו כדי שנמשיך לחיות בריאים ומאושרים.

לדוגמא: כמו שמקלחת מנקה לנו את הגוף ושומרת על הריח שלנו כדי שאנשים ימשיכו להתקרב אלינו, כך לצורך הדוגמא שמירת מצוות לא שכליות כמו שבת ותפילין שומרות על ההילה שלנו נקיה וכן הלאה...

פעם הייתי חרדי ויש לי ידע של רב מקובל. למדתי בישיבה חרדית המון שנים 18 שעות ביממה. בקושי ישנתי בקושי אכלתי. רק ישבתי ולמדתי תורה וקבלה.
כשחזרתי בשאלה - אף פעם לא הכחשתי שמשה אמת ותורתו אמת. פשוט הבנתי שהדרך החרדית לא מתאימה לאופי שלי.

במשך השנים כחילוני כתבתי שלושה ספרים.
האחד עוסק בהוכחות שכל הפיזיקה הקוונטית כבר כתובה בתורה - הספר נקרא ניפוץ המדע המודרני
השני עוסק בהוכחות שכל החכמה הסינית וחכמת המזרח כבר כתובות בתורה - הספר נקרא חכם סיני פעם אמר לי
והשלישי עוסק בהוכחות שכל האתאיזם הוא קשקוש חסר הגיון ואני מאגד הוכחות מהמדע על כך - הספר נקרא התכתבות עם אתאיסטים
כל הספרים נמצאים להורדה חינם באתר בכתובת www.arielberg.co.il

בקורס הזה אני אאגד לכם את הקבלה עם הפיזיקה הקוונטית בשילוב לימוד של תכונות נפשנו וכיצד לחיות באופן בריא ומאוזן על פני כדור הארץ כדי שיהיו לנו חיים מאושרים בריאים וטובים הרבה יותר.
הקורס יעסוק בעולם הרוח - ויסביר לכם את מבנה העולמות העל טבעיים על פי חכמת הקבלה, כמו כן הקורס יעסוק בעולם הפיזיקה הקוונטית ויראה כיצד הפיזיקה הקוונטית משתלבת עם חכמת הקבלה ובנוסף הקורס יסביר, יפרט וישלב את עולם הרפואה המודרנית ועולם הרפואה העתיקה הכוללת את האיזון שבין תכונות נפשנו.

מי שילמד לעומק את הקורס הזה לא יצטרך לדעת שום חכמה נוספת בעולם כדי לחיות באיזון ובביטחון ובאושר ובריאות בעולם.
בהצלחה!
עשינו הרבה הקדמות. עכשיו בואו נתחיל בשיעור הראשון:
אני מקריא מספר עץ חיים של הארי הקדוש לפי פירוש של בעל הסולם, הכל נובע ושורשו בספר הזוהר שנכתב על ידי רבי אבא שהכתיב לו רבי שמעון בר יוחאי לפני כ2,000 שנה. קדימה:
דע כי טרם שנאצלו הנאצלים ונבראו הנבראים היה אור עליון פשוט ממלא כל המציאות ולא היה שום מקום פנוי בבחינת אויר ריקני וחלל אלא הכל היה ממולא מן אור א"ס פשוט ההוא ולא היה לו בחינת ראש ולא בחינת סוף אלא הכל היה אור א' פשוט שוה בהשוואה א' והוא הנק' אור א"ס. וכאשר עלה ברצונו הפשוט לברוא העולמות ולהאציל הנאצלים להוציא לאור שלימות פעולותיו ושמותיו וכנוייו אשר זאת היה סיבה בריאת העולמות כמבואר אצלינו בענף הא' בחקירה הראשונה.
לפני שנברא משהו ראשוני היה אור עליון פשוט ממלא את כל המציאות. מה זה אור העליון? זה הטוב שיוצא מעצמות הבורא.
מה זה עצמות הבורא? אנחנו לא מתעסקים בזה. אין לנו שום אפשרות להבין משהו שאין לו קשר למסה, מרחב וזמן.
כל האינסוף היה מלא באור. כך היה לפני שנברא משהו.

מהי מחשבת הבריאה? להיטיב לנבראים, כלומר לכלים שיקבלו מילוי של אור, כלומר עונג כפי שהזכרנו.

חשוב לי לציין שעכשיו שזה עוד שיעור ראשון בקבלה ואני עוד עדין ומסביר ומפרט כל דבר ועניין, אבל בקרוב ממש אני אפסיק להסביר כל כך מפורט ואתחיל לרוץ עם החומר. עוד חשוב לי לציין שמי שצופה בשיעור הזה ולא למד את כל ה120 שיעורים המקדימים לזה, לא יבין פה כלום. קבלה הוא עולם מסוכן מאוד למי שלא עושה הכנות בריאות קודם לכן. על אחריותכם.

ממשיכים:

מחשבת הבריאה היא להיטיב לנבראים לנצח בבחינת אינסוף, מכיוון שטוב זמני הוא בסופו רע.
כדי ליהנות מאור אינסוף, ברא הבורא כלים חסרים שצריכים את מילוי האור שייהנו מהאור, ורק מי שמתגבר על הכלי הרע שלו, מה שנקרא הרצון לקבל הרע, אז הוא מקבל את אור המילוי בבחינת שכר ואז הטוב הוא טוב נצחי.

כי אם היה הכלי מקבל מילוי האור מבלי הצורך לשבור אותו כדי לקבל את עונג האור, אז השכר היה נקרא לחם בושה או בשפה הקבלית נהמא דכיסופא, ולכן כל מחשבת הבריאה היא לברוא כלי שיתגבר על עצמו ויבחר באור = בטוב, ועל ידי כך יקבל הנאה ועונג נצחיים!

ולכן נברא יצר הרע שהאדם כלומר הכלי יצטרך להתגבר עליו וכשיעשה כן יזכה לאור.
ולכן היצר הרע הוא שיא הטוב כי בזכותו זוכה הכלי לאור אינסוף בחינת שכר.

ואלמלא הכלי הרע, לא היה יכול הכלי לקבל את העונג בבחינת שכר והיה מתבייש לנצח וזה לא טוב, ולכן כתוב עולם חסד ייבנה
שזאת מטרת העולם, אבל ברא הבורא כנגד החסד את ספירת הגבורה וכשהאדם מתגבר על ספירת הגבורה שהיא בחינת אשה, זוכה לתפארת שנקראת גם חסד של אמת, כי החסד אינו שלם אלא בזכות הגבורה שהיא האשה ולכן נקרא חסד של אמת.

תרשמו שאלות ותגובות כאן למטה מתחת לסרטון באתר ושיעור הבא יהיה שאלות ותשובות. לאחר מכן נעבור לשיעור הבא עד שנראה שכל התלמידים מבינים את החומר ההתחלתי על בוריו