Facebook

קורס פיזיקה קוונטית, חכמת הקבלה והשילוב שביניהם

בחמשת העשורים האחרונים הפיזיקה המקובלת בעולם וחוקיה קיבלו תפנית מוזרה שעד היום גדולי המוחות בעולם,
גדולי הפיזיקאים וגדולי החוקרים לא מצליחים להבין מה קורה פה?!

 
הקורס מוגש באהבה במילים פשוטות שכל אדם מהשורה יכול להבין
הקורס הזה ישפוך אור על הנושא העלום והמדובר ביותר בעולם (פיזיקה קוונטית), ויציג ראיות לכך שחכמת הקבלה תמיד ידעה את מה שהפיזיקה הקוונטית החדשה מגלה, ונציג נתונים לגבי העולם הפיזיקלי על פי חכמת הקבלה.

הבנת הפיזיקה הקוונטית וחכמת הקבלה נותנים לאדם כלים להתמודד עם העולם ולהצליח ולהיות מאושר בכל דבר.
בשיעורים הקודמים דיברנו על ההסבר הכללי של קבלה, קבלה מעשית וההקבלה לפיזיקה, כימיה ומה ניתן לעשות באמצעות המידע של אותם ענפים.

בואו נרד עוד קצת לעומק ונלמד היום מה זה אטום:

​האטום הוא החומר הקטן ביותר על פני כדור הארץ.
פירוש המילה אטום הוא ״בלתי ניתן לחיתוך״ - א זה לא, והמילה טום פירושה חיתוך לא חיתוך. השם הומצא בתקופה שבה הושערו שקיים חומר כזה קטן בלתי ניתן לחיתוך, היום יודעים שזה לא נכון והאטום מחולק לשלושה מרכיבים עיקריים:
פרוטון, ניוטרון ואלקטרון.

המילה פרוטון לקוחה מיוונית ופירושו ראשון! והוא חלקיק הנמצא בגרעין האטום וממש ממש ממש בקצרה הוא נושא בתוכו מטען חשמלי חיובי שנקרא גם 1e

המילה ניוטרון לקוחה מיוונית ופירושה ״שאינו נוטה לשום צד״, כלומר אין לניוטרון לא מטען חשמלי חיובי ולא שלילי.

הניוטרון דבוק לפרוטון ושניהם מרכיבים את החומר והמסה העיקרית ביקום שלנו.

האלקטרון נמצא מסביב לפרוטון ולניוטרון. כאילו מקיף. המטען החשמלי של האלקטרון הוא שלילי, ולכן הוא ההיפך מהפרוטון שהמטען החשמלי שלו חיובי. עד לא מזמן חשבו שהאלקטרון מסתובב סביב הפרוטון והאלקטרון, היום הטענה הרווחת היא שהוא מקפץ ממקום למקום, כלומר נעלם ומופיע במקום אחר סביב הפרוטון.

מה??!?!?! משהו נעלם ומופיע? חומר לא יכול להיעלם סתם כך!!?
בואו נראה סרטון ונבין במה מדובר

תורת הקוונטים היא תחום מסתורי במדעי הפיזיקה, שלמעשה סותר את התיאוריות הפיזיקליות הקלאסיות של ניוטון ומקסוול. מהתיאוריה עולה שלא קיימת רציפות של חומר או אנרגיה, כלומר: מה שידענו על העולם הוא לא נכון

הפיזיקה הקוונטית היא מסתורית ולא ברורה שמכילה סתירות רבות.
הסרטון שצפיתם בו מציג סתירה אחת שהחלקיק מתנהג כמו גל + הדבר הלא ברור שכאשר מביטים בניסוי כדי לבדוק מה קורה שם החלקיק חוזר להתנהג כמו חלקיק. שני הדברים הללו סותרים אחד את השני חברים וחברות יקרים ויקרות שלי.

סתירה נוספת ולא הגיונית ולא ברורה שהסרטון מציג היא שהחלקיק יהיה בשני מקומות בו זמנית גם יחד. קוראים לזה בפיזיקה הקוונטית מינהור קוונטי.

עכשיו נבין: כל היקום שלנו כולו כולו כולו מורכב מאטומים. האטומים מורכבים בעיקר מפרוטונים נוטרונים ואלקטרונים - אם האלקטרונים מופיעים ונעלמים ואם האלקטרונים יכולים להימצא בשני מקומות בו זמנית - אומר באופן חד משמעי לפחות כרגע זה שיש לנו אפשרות להיעלם ולהופיע משום מקום? האם זה אומר שאנחנו שמורכבים מאטומים נוכל להיות בשני מקומות בו זמנית? אולי יותר? אולי באינסוף?

עכשיו שימו לב למה שהגמרא שנכתבה לפני אלפי שנים מספרת לנו: היה רב אחד שקראו לו רבי חנינא בן דוסא. הגמרא מספרת שבתפילתו היה מרפא את החולים, ברכתו גרמה לקורות עץ קצרות מדי של אישה ענייה להספיק לבניית בית שלם ולחומץ שבו הודלקו נרות השבת של בתו לדלוק שבת שלמה, כאילו היה שמן ומסופר שנחש הכיש אותו כששהה בתפילת עמידה, אך הוא כלל לא שם לב, והנחש מת. זה נשמע כמו בדיחה וסיפורים בידיוניים ואני בעצמי התכתבתי עם כופרים שצחקו על הסיפורים האלו.

עוד מספרת הגמרא במסכת תענית דף כה׳ כך:
 

אמרה לו אשתו של רבי חנינא בן דוסא: עד אימתי אנו מצטערים כל כך? אמר לה: מה נעשה? אמרה לו: בַּקֵש רחמים שיתנו לך דבר מן הטובה הגנוזה לצדיקים לעתיד לבוא. התפלל, ויצאה כמין פיסת-יד ונתנה לו רגל אחת של שולחן זהב.
 
ראה רבי חנינא בחלומו: והנה כל הצדיקים אוכלים על שולחן זהב של שלוש רגלים והוא ואשתו על שולחן של שתי רגלים. אמר לה: נוח לך שכל הצדיקים יאכלו על שולחן של שלוש רגליים, ואנו נאכל על שולחן שניטלה אחת מרגליו? אמרה לו: ומה נעשה? התפלל ויטלוה ממך. התפלל ונטלוה.

על הסיפור הזה אני יכול ללמד אתכם במשך שעה שלמה על כל הנושא של העולם הזה והעולם הבא, אבל כאן נתמקד רק בדבר אחד:
הגמרא מביאה אלפי סיפורים על הופעת חפצים והיעלמותם, והנה נתתי לכם דוגמא אחת.

 
בואו נעבור לשיעור הבא ונלמד יותר לעומק על פיזיקה קוונטית
 
 

הצטרפות ללימודים (ללא תשלום) 





ייתכן שהמיילים יגיעו לספאם או ל״קידומי מכירות״ - יש להוציא משם את המייל ל״דואר נכנס״.
להדרכה בוידאו כיצד להעביר דואר מחוצץ או מספאם לדואר נכנס ליחצו כאן
במידת הצורך: ניתן לבחור יותר מתחום עניין אחד
נרשמת באתר? מזל טוב! פרטיך יישארו חסויים ותקבל מיילים ומסרונים בהתאם לתחום העניין אליו נרשמת - ההסרה באופן עצמאי בכל עת