Facebook
על פי חכמת הקבלה - לאדם יש 7 כוחות בסיסיים וכל שאר הכוחות הם רק תולדות של שבעת כוחות אלו.
הכוחות הם: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות - ושמם הקבלי הם ספירות!

כל כח מסוגל להיות בעודף, בחוסר או באיזון (המצב האידיאלי).
לדוגמא: האדם מסוגל להיות בעודף ביטחון עצמי, בחוסר ביטחון עצמי או במצב המאוזן לו.

כאשר כל כוחות נפשו של האדם מאוזנים - האדם נכנס לגן העדן.
פירושו של המושג גן העדן הוא שהאדם נהנה הנאה מוחלטת מהעולם באושר נצחי.
כאשר כח נמצא בחוסר או בעודף - האדם סובל מאותה מהות שאינה מאוזנת
מי זוכה לגן העדן? מי שיש לו לב טוב. לב טוב בגימטריה 49
49 הם 7 כפול 7 - שהם 7 הספירות (הכוחות), כאן רמוז הדבר שמי שמתקן את הספירות הוא בעל לב טוב ונכנס לגן העדן
 
מכיוון שכל מטרת הבורא היא להיטיב לנבראיו - קיבלנו חוקים ומשפטים שיעזרו לנו
כיצד לאזן את כל כוחות נפשנו ולפעול נכונה בעולם כדי לזכות בכל השפע של העולם.

מי שיבין את השכל העומד מאחורי החוקים ויבצע אותן כהלכה - יזכה לאושר בלתי נדלה בכל תחום בחיים
חותם על כך בהתחייבות בורא העולם בכבודו ובעצמו!

בקורס סוד הספירות דספירות נעמיק (עד כמה שאפשר)
כיצד לאזן כל כח כדי שחיינו יהיו מאושרים ונזכה לגן עדן עלי אדמות

הספירות שבספירות

ספירת תפארת

ספירת תפארת היא הרחמנות, האחדות והאמת!! היא האיזון שבין החסד לגבורה. היא שילוב הכוחות של נתינה וקבלה יחד.
לכן היא גם תכונת האובייקטיביות, ולכן שמה תפארת על שם היופי. יופי של שילוב הכל.

חסד שבתפארת - היא היכולת לרחם על האחר ממקום של אהבה, להזדהות עם השני ועם הכאב שלו, לדעת שגם לי זה יכול לקרות, זה הרצון להעניק ולחפש חלשים שזקוקים לעזרתי, זה כח ההתנדבות מרצון, זה כח ההתלהבות כאשר מישהו זקוק לעזרתי אני עוזר לו ושמח שאני יכול להשפיע טוב למישהו אחר

גבורה שבתפארת - רחמנות היא תכונה נעלה, ובלבד שנשים לה גבול. הגבורה שבתפארת מוודאת שהרחמים יעילים ולא מוגזמים, יחד עם זאת הם בשיקול דעת תוך כדי הידיעה שלפעמים הרחמים האמיתיים הם לא לרחם. לפעמים אנשים נשענים ומתרגלים שמרחמים עליהם ולא פועלים כלום מעצמם. אסור לרחם עליהם.

תפארת שבתפארת - הרחמים שברחמים. כשאני מרחם על מישהו אני שם את עצמי במקומו ובאמת מרחם עליו ומרגיש את הכאב שלו, ונמצא בכאב שלו, ומכיל אותו, עושה כל מה שצריך כדי לעזור לו. זאת מידת רחמים אמיתית. לא משנה לי כלום, לא משנה לי אם אנחנו שונים, אני מרחם כי אני אוהב ואכפת לי באמת.

נצח שבתפארת - היכולת להיות עקבי עם רחמים, אני לא מרחם על אדם כזה ועל השני לא. אני לא רחמן רק כלפי עמי או רק כלפי מי שאינו פגע בי, אני מרחם על כל אדם שזקוק לעזרה שלי ואני שם עבורו. אני אוהב אדם וקבוע ויציב באהבתי לזולת וברחמים שלי ובעזרה שלי לעולם.

הוד שבתפארת - מדובר בתכונת הענוה כאשר אני מרחם. כלומר אני רגיש כלפי הזולת, מרחם על האחר שזקוק לרחמיי, יחד עם זאת אין בי שום התנשאות כלפי הזולת, אני יודע שכך רצה הבורא והגלגל יכול להתהפך בשניה! זכיתי שבאפשרותי להעניק ולעזור לאחר ולרחם עליו וזאת זכות גדולה, ובזכות זה אני נשמר על ידי הבורא והוא מרחם עלי. אני לא יותר טוב ממי שאני מרחם עליו, אלא הבורא שלח לי שליח להפעיל את התכונה הזאת בי כי אני זקוק לרחמי שמים בעצמי.

יסוד שבתפארת - כשאני מרחם על מישהו ומגיש לו עזרה, אני מייצר חיבור, אני גם מסתכל לו בעיניים ונותן לו הרגשה שמישהו אוהב אותו בעולם, ושאני פועל ממקום נקי, אני משוחח איתו ונותן לו הרגשה טובה כשהוא מקבל ובמקביל נותן לו להמשיך את שרשרת האהבה בעולם. הרחמים שלי לא מייצרים תלות, אלא משקמים את האדם שלא יהיה נזקק יותר לרחמים של האחר.

המלכות שבתפארת - כשאני מרחם על אדם אחר, אני לא נותן לו להבין שהוא מקבל רחמים, אלא אני בא ממקום נמוך ושואל בענווה אם הוא זקוק לעזרה, רואה אותו כגדול ממני, נותן לו הרגשה שהוא מאפשר לי ומזכה אותי להעניק לו ושהוא עושה לי טובה בכך שהוא מאפשר לי להפעיל תכונת רחמים. לתת לו להרגיש אהוב, גדול, חכם. מקבל הרחמים נהנה מהקבלה ומכבוד תוך כדי קבלתה.

לסיכום: יש בי רחמים, אני אובייקטיבי ומוכן להיות שם עבור כל אדם, אני מרחם ממקום של אהבה, ממקום גבוה, אני לא ארחם יתר על המידה כדי לא לגרום לאדם להיות תלוי בי, אני נהנה לרחם ומעריך זאת כזכות שניתנה לי משמים, לא אכפת לי מה היה קודם, אם יש כעס כלפי מקבל הרחמים - עכשיו אני שם עבורו בלי חשבון, אני עקבי לרחם על כל אדם בכל זמן ולעזור לכל אדם בכל זמן, אני רגיש כלפי הזולת, כשאני מרחם על מישהו ומגיש לו עזרה אני לא מתנשא כלפיו, אלא ההיפך אני בתקשורת טובה איתו ונותן לו הרגשה שהוא נעלה וחשוב לא פחות ממני!

כאשר תכונת התפארת באיזון - הלב שלנו פתוח לרווחה לכל אדם, אין לנו שיפוט כלפי דת מין או גזע, כל אדם ראוי לאהבתנו ולעזרתנו, ליבנו פתוח כאולם, אנחנו חושבים שכל אדם יכול להיות צודק מאיתנו וללמד אותנו כיצד לחיות נכון וטוב. אנחנו בשלום עם כל אדם אפילו קטן. הרחמים שלנו הם משולבים עם הרצון שלנו לשקם את מקבל הרחמים ולא ליצור תלות.

כאשר תכונת התפארת בעודף - אנחנו ברחמים עצמיים, ומרחמים על כל יצור חי מבלי להתחשב בעובדות, אנחנו חסרי כבוד כלפי עצמנו ולעתים אף זלזול, חוסר שקט נפשי ומאבדים את הביטחון כשמישהו אומר נגדנו משהו, התמסכנות, והרגשת תלות כלפי הזולת.

כאשר תכונת התפארת בחוסר - אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים מעצמנו וגאים בעצמנו יותר מדי, הולכים ומתנשאים כלפי הזולת וחושבים ובטוחים שהם פחות מאיתנו כי הם פחות טובים, אנחנו בטוחים שהצלחתנו מבוססת על מעשנו ומחשבותינו כי אנחנו חכמים ובזכות זה הצלחנו, אנחנו חצופים ויהירים, אנחנו מזלזלים באחר ולא מרחמים על אף אחד כי מבחינתנו זה בזבוז של אנרגיה וזמן

שיעורי הבית לשבוע הקרוב:

1. הגישו עזרה לזולת תוך כדי שאתם מעניקים חיבה ואהבה
2. תנו צדקה גדולה! לנזקק
3. אדם שהייתם נוקשים איתו, תשתנו ותביעו כלפיו רחמים וחמלה - תהיו רגישים כלפיו לבדוק אם זקוק לעזרכתם
4. תסבו תשומת לב מיוחדת השבוע ורגישות לכל אדם שזקוק לעזרתכם
5. תנו עזרה למישהו מבלי שידע שזה אתם שעשיתם זאת
6. אדם שהגשתם לו עזרה - דברו איתו על מכנה משותף, תהפכו להיות חברים
7. כשאתם עוזרים לנזקק, הגישו לו עזרה באופן כזה שיוכל לשקם את עצמו ולמלוך על עצמו ולא לחזור להיות תלוי ברחמים של אחרים, זה יכול להיות אפילו לימוד איך לצאת מהמצב

תזכרו את מאמר חז״ל כל המרחם על הבריות מרחמים עליו מן השמים, איך שאתם תתנהגו בעולם כך יתנהגו איתכם משמים, הקארמה החוזרת תפעל - אם אתם רוצים אושר - תסבו אושר לאדם אחר.

רק על ידי ביצוע וקיום שיעורי הבית תגיעו לשלמות הנשמה שלכם. לא ניתן להגיע לתיקון הנשמה על ידי דמיונות או הבנה בלבד - זאת חכמה שמצריכה יישום. תיקון הנשמה והרגשת גן העדן ושלווה אמיתית מתקיימת רק כאשר כל התכונות מאוזנות בנו.

אני מבקש מכם לפתוח את השיעור הבא רק בשבוע הבא - תנו לעצמכם שבוע שלם להתמודד ולהבין את תכונת הגבורה בשלמותה, תקיימו אותה, תתרגלו אותה בבית, מול חברים, עד שתעשו את כל שיעורי הבית.

רק מי שייקח את הקורס הזה ברצינות ויישם את החכמה ולא רק ילמד אותה - יזכה להיכנס לגן עדן בעודו בחייו

בהצלחה