Facebook

תודו בהכנעה מארק צוקרברג ניצח את כל בני האדם בעולם. אני מודה. מוריד בפניו את הכובע.

הוא הגיע אחרי גוגל, הסיכוי שלו להירכש בעודו בחיתולים היה גבוה, והוא הפך למעצמה בזכות עצמו.

הוא כלכך חזק עד שאנחנו בעצמנו לא רוצים לצאת מפייסבוק....
אנחנו מספיק עצלנים וחסרי סבלנות לקרוא תכנים שיווקיים, שאנחנו מקליקים ממש מעט על קישורים שמפנים החוצה.

פייסבוק מצטייר בליבנו כפלטפורמה חביבה:
החברים משתפים בדיחות
החברים והמשפחה משתפים את חייהם: מחשבות תמונות וסרטונים.

והכל על חשבון מארק שמממן שרתים עבורנו.

אבל זה כלכך רחוק מהמציאות שזה הזוי:
פייסבוק עושה הכל כדי להוריד את החשיפה האורגנית לעסקים.

הידעתם?
יש לכם 1000 חברים בפייסבוק ופירסמתם פוסט - יש לו פי 20 יותר סיכוי להגיע ל1,000 איש, מאשר אם תפיצו את אותו הפוסט בדף עסקי עם 1000 עוקבים.

ככל שההתמכרות שלנו גדולה יותר - כך פייסבוק מרשה לעצמה להקשיח את התנאים שלה ולשנות את המודל העסקי שלה כלפי העסקים.

עסקים קטנים כבר בקושי נתמכים על ידי הפלטפורמה של פייסבוק שמבקשים לעצמם קצת פרנסה בתמורה לתשלום ממומן.

והעסקים הגדולים נכנעו לעובדה שפייסבוק תשים להם רגל לחשיפה האורגנית + הממומנת אם רק תעזו להוציא את הגולש החוצה.

יש מלא סרטונים בפייסבוק שמלמדים אותנו איך לבשל דברים מגניבים או איך לתקן דברים בבית.
מושקעים בכל סרטון כזה אלפי שקלים...

מי מממן אותו? למה מממנים אותו?
כי ישנה כניעה!
עסקים גדולים (קחו את באזפיד לדוגמא) פעם מכרו שטחי פרסום באתר שלהם, היום הם מכינים סרטונים שבאמצע הסרטון רואים איך בקבוק קוקה קולה מנקה לכלוך...כי זאת בדיוק המטרה...פרסומת סמויה ורווח.

העסקים נכנעו לפייסבוק.
במקום להפנות גולשים לאתרים הפרטיים שלהם, הם נהיו תוכן איכותי שיווקי בדף העסקי שלהם וכל מטרתם היא להניע לפעולה פשוטה: תעקבו אחרינו בפייסבוק. זה נהיה הדבר הכי חשוב לעסקים היום.

כתוצאה מכך - כל העסקים בעולם תולים 100% מהביזנס שלהם ברצון של מארק צוקרברג לא לדרוס להם את הדף ולרסק להם את החיים.

עיינו ערך סטטוסים מצייצים
מארק צוקרברג הביס אותנו באלגנטיות
וזאת רק ההתחלה מבחינתו

תעקבו אחריי...

להרוויח כסף מהאינטרנט הולך ונהיה קשה יותר בגלל מארק