Facebook
כמה אתם זוכרים מהאקסית המיתולוגית שלכם?
עברתם תקופה מדהימה יחד, ביליתם עשרות או מאות שעות של שיחות נפש, טיילתם יחד, הייתם מאוהבים בטירוף...מה נשאר לכם מכל זה?

אתם לא באמת זוכרים 730 ימי זוגיות / 43,080 דקות
יש לכם בראש תמונות קצרות וחוויה כללית.
כל השאר נמחק.
המקסימום שתוכלו לחבר מכל הזכרונות יחד הם 5 דקות.

מה שנשאר היא בעיקר ההרגשה של אותה חוויה. ככל שהחוויה הייתה עוצמתית יותר מבחינה רגשית כך נקבע הזכרון לטווח ארוך יותר. זה בגדול ממש.

מה ההבדל בין אקסית מיתולוגית לאקסית ששכחת?
תלוי ברגש ובזכרון.
אם רוב הזכרונות מחוברים לרגש חיובי - יש געגוע
אם רוב הזכרונות מחוברים לרגש שלילי - יש ניתוק

הרגש והזכרון קשורים זה בזה. כדי לגרום לאדם לזכור אותך, בגדול - אתה צריך לעורר בו רגש.
כבעלי עסקים, אנחנו נכנסים לשוק שיש בו תחרות קיימת ושועלי קרב וותיקים...איך תבלטו מעל המתחרים? איך תגרמו לקהל הפוטנציאלי לזכור דווקא אתכם?
התשובה היא דווקא ברגש.

רגש ניתן לעורר בהמון נקודות: חוויית קניה, ריח, צליל...בפוסט הזה נדבר על לקוח שנותן לך 2 שניות תשומת לב...איך לגרום ללקוח פוטנציאלי להגדיל את סיכויי הקנייה שלו תוך שתי שניות או לגרום לו לזכור אותך בעתיד כשירצה לקנות?

מילת המפתח היא סלוגן
סלוגן הוא משפט קצר שנמצא בדר"כ מתחת ללוגו.

אני יכול לכתוב ספר שלם על איך בונים סלוגן נכון...אבל הנה המידע מתומצת ככל שניתן:

הסלוגן צריך להיות פשוט וקליט. קצר וקולע. מסביר את הרעיון של כל העסק במשפט אחד.
המטרה שלכם היא לעורר רגש חזק ככל שניתן כדי שהלקוח יזכור את העסק שלכם לטווח ארוך יותר

דוגמאות

שם המותג: nike
הלוגו: וי
הסלוגן: just do it
המסר התת הכרתי: מדבר על קלילות, על כמה זה קל. מעורר השראה, נותן חיבוק ללב. אתה יכול!

שם המותג: nokia
הלוגו: לחיצת ידיים
הסלוגן: Connecting People
המסר התת הכרתי: המהות שלנו היא לחבר בין אנשים, אהבה ועסקים טובים ומוצלחים


שם המותג: avis
הלוגו: השם באדום
הסלוגן: we try harder
המסר התת הכרתי: אדום מסמל מאמץ. אנחנו חברה קטנה...וחדשה...וזה היתרון שלנו...אנחנו נתאמץ עבורך יותר מכל חברה אחרת

צריך לזכור שוב ושוב שיש מקום תמיד למתחרים חדשים בשוק...אפילו אם הוא רווי בשועלי קרב וותיקים. רק תעשו את זה חכם ובצורה נכונה. תעבירו מסר קצר וקליט ובהצלחה.

לכל החבר'ה הצעירים: היתרון שלכם על פני המתחרים הוא בעיקר בשירות אישי (טיפ עצום באהבה). מעורר הרגש מספר 1.

לסיכום: 
ככל שתעוררו רגש עז יותר שאנשים יזדהו איתו חזק יותר, ותצליחו לגרום לתגובה רגשית חזקה, כמו: צחוק, השתאות, בכי, כעס (לדוגמא: נכה לא חצי בן אדם) וכו' כך גדל הסיכוי שתפסתם מכירה.

ועל הדרך למדתם שיטה איך לגרום לאקסית הבאה שלכם לסבול מגעגועים:)
 

איך לגרום לאקסית להתגעגע ואיך בונים סלוגן