Facebook

שלוש שאלות עוצמתיות שהופכות כל רגש שלילי לחיובי

לכולנו יש רגשות.  מרגישים חום בתוך הגוף כשאתם עצבניים? שהווריד פועם בצוואר כשאתם כועסים? כולנו מרגישים מאושרים, שמחים, אהובים או סוג אחר של רגשות חיוביים. אך, לא מעט פעמים אנחנו גם כועסים, מאוכזבים, עצובים, מדוכאים ועוד.. השאלה היא מה עושים? האם ישנה דרך להשפיע על המוח שלנו לשנות את המצב הרגשי השלילי שלנו בין רגע למצב מעצים, מקדם וחיובי יותר כדי לא להשפיע על הגוף ועל הנפש? התשובה היא כן!

ורגשות שלנו משפיעים על הגוף שלנו. לפי מחקר חדש בנושא, הגוף מגיב באופן שונה בהתאם לרגשות שאנחנו חווים - וללא קשר למקום או לתרבות ממנה האדם מגיע.

מדענים מאמינים שרגשות קשורים באופן ישיר לשינויים פיזיים שהגוף עובר. כאשר אנחנו מדוכאים, למשל, אנו צפויים להרגיש כאב אמיתי בלב; כשאנחנו עצובים נרגיש חולשה, וכשאנחנו שמחים נרגיש אנרגיה ממלאת את כל הגוף. גם אנשים מאוהבים ירגישו מעין "תחושה חמה" בכל הגוף, החל מבהונות הרגליים ועד לראש (לא כולל הברכיים), בעוד שאנשים כועסים ירגישו זאת בעיקר באזור הראש, מה שנותן גושפנקא לביטוי "עלה לו הדם לראש".

אם מדובר ברגשות חיוביים ומעצימים, כמובן שנרצה לחוות אותם שוב ושוב. אך, מה קורה כאשר חודרים לתוכנו מצבים רגשיים "שליליים" והם מתחילים להשפיע לא רק על הגוף שלנו אלא גם על המצב הנפשי שלנו? אותם החוקרים עוד טוענים - המחקר יעזור לנו להבין הפרעות נפשיות, כמו דיכאון או חרדה. החדשות הטובות הן שאנחנו יכולים לשנות מצב רגשי שלילי תוך מספר שניות!
 

אנשים רבים מאמינים שהם אינם מסוגלים לשלוט ברגשות שלהם. כלומר, הרגשות הם מחוץ לשליטתם. מסתבר שזה לא כך .אנטוני רובינס, אחד המנטורים ומאמנים הכי גדולים ומצליחים בעולם חקר את הנושא והגיע למסקנה שביכולת של כל אחד ואחד מאיתנו לשלוט ברגשות שלנ ולשנות אותם בין רגע.

מה גורם לנו למעשה להרגיש רגש מסוים? האם זה האירוע עצמו שהתרחש כאשר כתוצאה מכך נרגיש שמחים, מאושרים, עצובים או מאוכזבים? כמובן שלא! לאירוע עצמו ישנה השפעה קטנה, מה שקובע זה המשמעות שניתן לכל אירוע ואירוע שמתרחש בחיינו!

אם כך, אם הרגשות בשליטנו, כיצד אכן אפשר לשלוט בהם? מה יעזור לנו לשנות אותם לא משנה מה האירוע?
להלן 3 שאלות סופר חשובות שיכולות לעזור לכם באופן מידי להבין למה אתם מרגישים רגש מסוים, לקחת שליטה עליו ולשנות אותו.

השאלה הראשונה היא – במה אני מתמקד אחרי שהתרחש האירוע?

שאלה שנייה היא – מה זה אומר עבורי אותו האירוע, מה המשמעות שאני נותן לו?

והשאלה השלישית – מה אני הולך לעשות בעניין?

לצורך ההבהרה ניתן דוגמה – אדם שכרגע פוטר מעבודה שבה עבד 20 שנה.

שאלה ראשונה - במה אני מתמקד אחרי שקרה האירוע:

אפשרות אחת – האדם יכול להתמקד בעבר, 20 שנה של עבודה, כל מה שהוא עשה, תרם במקום העבודה ואיזו הערכה הוא קיבל בסופו של דבר – מכתב פיטורין. מיקוד מחשבתי שכזה אוטומטית מוביל אותו לרגשות של אכזבה, כעס, עצבים, ועוד.

אפשרות שנייה – אופק הזדמנויות שנפתחות מפניו – להתחיל דרך חדשה, אולי אפילו לפתוח עסק – רגשות של ציפייה, התלבהות, הקלה או כל רגש מעצים אחר

שאלה שנייה -  מה זה אומר עבורי אותו האירוע, מה המשמעות שאני נותן לו

אפשרות אחת – האדם יכול לחשוב מה הוא יעשה עכשיו, איך ייראו החיים שלו אחרי הפיטורין,  הוא יכול לחוות רגשות של חוסר צדק, חוסר הערכה , להאשים את המנהל, את המדינה ועוד.

אפשרות שנייה – האדם יכול לבחור להתסכל על זה כך שניתנה לו הזדמנות מהחיים לפתוח דלת חדשה, מה שהוא לא היה קורה אילו היה נשאר במקום העבודה הישן שלו.

שאלה שלישית מה אני הולך לעשות בעניין

אפשרות אחת – האדם יכול ללכת על אבטלה, אולי להישאר בתוך העצבות והכעס, להאשים את המנהל על חוסר אחריות שפיטר אות, לחיות להעצים את הרגשות השליליים.

אפשרות שנייה –האדם  יכול לחפש עבודה חדשה ויותר טובה, לבדוק מה השתנה בעולם המודרני שיש בו היום כל כך הרבה הזדמנויות להרוויח כסף בדרך קלה וטובה יותר, אולי אפילו להקים עסק משלו.
 

3 שאלות אלו יכולות בהחלט לעזור לכם לקחת את השליטה על הרגשת שלכם בידיים. חשוב לזכור -  כל פעם שקורה משהו, אירוע מסוים, דבר הכי פשוט והכי בסיסי, אין לו שום משמעות בחיים חוץ מהמשמעות שאתם נותנים לו. העולם ממשיך להתקיים כפי שהיה לפני האירוע.

הנקודה הקריטית כאן בשלוש השאלות הללו זה המיקוד המחשבתי, כי ברגע שתשנו מיקוד, גם המשמעות תשתנה וגם הפעולה שתעשו בעניין תהיה שונה מהותית וגם מעוילה ומקדמת.

כדי שתוכלו ליישם 3 שאלות אלו יותר בחיים, במקום לפעול באוטומט שלכם, צירפתי לכם למאמר דף עבודה מאוד חשוב (מופיע מתחת למאמר בצד ימין עם התמונה של מתנה עטופה) – תדפיסו אותו 21 פעם, שימו אותו על שולחן העבודה שלכם, ליד המחשב או בכל מקום שהוא נגיש לכם על בסיס יומי – להזכיר לכם משימה חשובה זו! לאחר שהדפסתם, תקחו  אירוע שלילי אחד שאתם חווים בכל אחד מהימים במהלך 21 יום הבאים ותשנו את החוויה השלילית בעזרת 3 שאלות שלמדתם במאמר.

דף עבודה זה מאוד שימושי וקריטי. מבטיחה לכם שלאחר 21 יום שתבצעו את התרגיל לא רק שתלמדו לקחת שליטה בידיים על הרגשות שלכם, אלא גם תעזרו לגוף הפיזי וגם לנפש שלכם להרגיש טוב יותר, תרגישו בריאים יותר, שמחים, מאושרים ומסופקים.

אם אהבתם את המאמר כמובן שאתם מוזמנים לעשות לייק, להשאיר תגובה למטה בתיבת התגובות שמתחת המאמר, לשתף אותו עם אנשים שחשוב לכם לשתף מידע חשוב זה. הם רק יברכו אתכם ל כך!

המון בהצלחה שיהיה

דיאנה בן צבי

מנטורית להצלחה והגשמה עצמית, מאסטרית ב NLP
 

לקבלת קובץ המתנה שתהפוך כל רגש שלילי לחיובי ותשנה את תודעתך תוך 21 יום לחץ על אריזת המתנה
מאת דיאנה בן צבי - מאסטרית בנלפ

מאמר זה הוא אחד מתוך עשרה מאמרים המופצים בחינם לציבור באהבה - ניתן להירשם לקבלת עשרת המאמרים. לכל מאמר מלווה סרטון וקובץ עבודה