Facebook

22 הרגלים של אנשים שמחים ומאושרים

כולנו רוצים להיות שמחים, מאושרים, להצליח ולחיות עם תחושת סיפוק בלב. כולנו רוצים אבל בודדים אלו שאכן מצליחים בכך. רוב האנשים מחכים שמשהו יקרה ורק אז הם יהיו שמחים ומאושרים, מחכים ליום מסוים או זמן מסוים שיבוא ואז יוכלו להגשים את החלומות הגדולים, להצליח באמת ולחוות את הסיפוק. אנשים רבים משתמשים במילים כמו – כש יהיה לי אז..., כשאצליח אז.. ועוד.

ב-20 השנים האחרונות המחקר מראה לנו ששבוע, שבועיים, מקסימום חודש, אחרי שהשגנו את מה שרצינו, אנחנו חוזרים לאותו המצב בדיוק. לבני האדם בכל העולם יש דבר אחד במשותף: כולנו רוצים להיות מאושרים יותר. אבל כשאנחנו מחכים לאושר שלנו, אנחנו מתרחקים ממנו. מסתבר שיש אחוז מצומצם של אנשים שלא צריכים לחכות לשום זמן מוגדר ולשום רגע מתאים. על מנת להרגיש אושר ושמחה, להגיע להצלחה וסיפוק בחיים.

במאמר זו תקבלו 22 הרגלים של אנשים שמחים ומאושרים, שאם תפתחו כמה מהם ולאו דווקא את כולם, מבטיחה לכם שתחוו שמחה, אושר וסיפוק כל יום ללא צורך להיות תלוים באירועים ומצבים חיצוניים על מנת לחוות רגשות אלו.

1. אל תשמרו טינה בלב – לפעמים אנחנו נעלבים או מרגישים פגועים על ידי אדם מסוים – חשוב לזכור שלהיעלב ולהיפגע זו בחירה. כשאנחנו שומרים טינה בלב, לרוב נחווה בנוסף גם כעס, עוינות ועוד רגשות שליליים אחרים מה שיעכב כניסתה של האנרגיה החיובית לתוך החיים. חשוב מאוד להשתחרר מהטינה ולתת לאנרגיה חיובית לזרום, כך תרגישו יותר משוחררים, אנרגטיים ושמחים.

2. תהיו נחמדים חביבים עם כל בני אדם – אומרים שנחמדות זו תכונה מדבקת. כשאנחנו מתייחסים לאנשים בצורה נחמדה וחביבה, זה גורם למוח שלנו לשחרר הורמונים של שמחה והרגשה טובה, אנחנו מחזקים קשרים ויחסי תקשורת עם אנשים ובדרך כלל היחס שנקבל בחזרה יהיה אותו היחס של טוב לב וחביבות.

3. תתייחסו לבעיות שלכם כאתגרים – לכולנו יש בעיות, אין אדם בעולם כולו שחי חיים ללא בעיות. אבל ההבדל הוא בגישה וכיצד אנחנו מתייחסים לבעיות שלנו. בעיות נועדו כדי שנצמח, נלמד, נגדל ונתפתח, לכן עלינו להסתכל עליהן כעל הזדמנויות ואתגרים ולא כמשהו רע שקורה בחיינו. תחליפו את המילה "בעיה" למילה אחרת – אתגר או הזדמנות ותשאלו את עצמכם מה אתם הולכים ללמוד כתוצאה מההזדמנות הזאת, כיצד אתם יכולים לגדול, להרחיב אופקים ולצמוח.

4. תכירו תודה על מה שיש לכם – הכרת תודה זהו אחד מחוקי הטבע החשובים ביותר בחיים. רוב האנשים מתמקדים במה שחסר להם בחיים ושוכחים את כל הדברים הטובים שישנם, לוקחים אותם כמובנים מאליהם. אם אתם רוצים להרגיש שמחים, תודו על כל דבר קטן שאתם מקבלים בחיים, על מה שכבר יש לכם. תפתחו את ההרגל של לכתוב ביומן כל יום – בוקר ולילה לפחות 5 דברים עליהם אתם מודים.

5. תחלמו חלומות גדולים – הרבה אנשים לא מרשים לעצמם לחלום או חולמים ממש בקטן. ככל שתחלמו בגדול, תאפשרו לתודעה שלכם להיפתח ולהכניס דברים טובים לחיים שלכם, חלומות גדולים יתנו לכם גם את ההרגשה של אופטימיות ושמחה בלב – כל מה שאתם יכולים לעשות, להשיג ולהיות בחיים

6. אל תתנו לדברים קטנים לקלקל את היום שלכם – הרבה פעמים עובר לנו יום שבו הכל מצוין עד שקורה משהו קטן ש"הורס" לנו את היום, בהגדרה שלנו. אל תתנו לדברים קטנים לקלקל את היום שלכם, תשכחו אותו כי יום הוא יום חדש. תזכרו שאם דבר מה "הרס" לכם את היום זה בגלל שבחרתם להסתכל על המצב כך ולהגדיר אותו כך.

7. דברו בטוב כשאתם מדברים על אחרים – לשפוט ולבקר זהו אחד הדברים שרובנו עושים. שאלה – האם אתם אוהבים כששופטים ומבקרים אתכם? כמובן שלא. אף אחד לא אוהב זאת. כשאנחנו שופטים ומבקרים, אנחנו מזרימים לתוכנו אנרגיה שלילית. במקום זה למה שלא תראו את הטוב שבכל אדם במקום לראות את מה שלא טוב אצלו? כך תרגישו הרבה יותר שמחים!

8. קחו אחריות על חייכם – קל מאוד להאשים אחרים ולהעביר אחריות על אחרים על הטעויות שאנחנו עושים ולחפש תמיד איך להצדיק את עצמנו. קחו אחריות על חייכם ועל הטעיות שאתם עושים – טעויות נועדו על מנת ללמוד מהם!

9. תחיו בהווה – רוב האנשים מרגישים מתוסכלים, מדוכאים, כועסים ולא מאושרים – כי או שהם חיים בעבר או בעתיד וכך חיים בתוך הרגשות השליליים, מה שמוביל אותם זה פחד, דאגה. תחיו בהווה  כי אין כמו רגע זה. ההוווה – זו מתנה (לא סתם באנגלית המילה הווה – present – מתנה)

10. תקומו כל יום באותו שעה – עדיפות לקום מוקדם – לקום כל יום בבוקר ועדיפות מוקדם – יתן לכם להרגיש אנרגטיים ויהיה לכם מאוד קל לקום כל בוקר. בנוסף, זה יעזור לכם להיות יותר יעילים ופרודוקטיביים מבחינת הזמן.

11. תימנעו להשוות את עצמכם לאחרים – אתם מיוחדים, יחידים בעולם ואין עוד אדם כמוכם. אז למה להשוות את עצמכם לאחרים? ולמה לחשוב שהם יותר טובים מכם? מצד שני, גם להסתכל על אחרים מלמעלה ולהרגיש שאתם יותר טובים מהם – זה גם דבר שהורס את השמחה שלכם. אין צורך להרגיש עליוניים מעל האחרים. תהיו אתם! תכבדו את עצמכם ואת האחרים, תקבלו את עצמכם ואת האחרים כפי שהם, תשאפו תמיד להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמכם!

הרגל  12תקיפו את עצמכם עם אנשים חיוביים, אנשים שמחים ואופטימיים. האנרגיה היא מדבקת וככל שתהיו בסביבת אנשים תומכת, אופטימית וחיובית, זאת גם תהיה האנרגיה שלכם ותרגישו הרבה יותר מאושרים ומשחים.

הרגל 13 – אינכם צריכים הסכמה ואישור של אנשים אחרים – זה חשוב  וקריטי ללכת אחרי החלומות שלכם ואחרי הרצונות שלכם ולא לתת לגונבי החלומות לעמוד בדרכם. אם אתם רוצים להגשים את החלומות שלכם, אינכם צריכים לבקש אישור מאף אחד. אנשים שמחים ומאושרים מקשיבים ללב שלהם ונשארים נאמנים לחלומות שלהם. זה לא אומר שלא תייעצו, מותר להתייעץ ולשמוע דעות של אחרים, רק חשוב לדעת לקבל את העיצות בפרופורציה – כל אדם מדבר מתוך המציאות שלו!

הרגל 14 – תקשיבו – תפתחו את ההרגל של הקשבה – כשאתם מקשיבים אתם סופגים את החוכמה של האחרים, שומעים גם דעות אחרות, נקודות מבט אחרות ובאותו הזמן אתם מאפשרים למוח שלכם להירגע. אבל העיקר תדעו להקשיב ללב שלכם ולעשות את מה שנכון עבורכם.

הרגל 15 – לפתח קשרים חברתיים – המפתח לחיים מאושרים ושמחים זה פיתוח קשרים חברתיים! תהיו בקשר עם החברים שלכם, תצאו, תבקרו את המשפחה, תכירו אנשים חדשים ותפתחו את הקשרים שלכם איתם.

הרגל 16 – תעשו מדיטציה – מדיטציה עוזרת לכם לשמור על מיקוד, מרגיעה את העצבים ועוזרת לכם לשמור על שלוות הנפש. ללא ספק תרגישו הרבה יותר רגועים מאושרים לאחר מדיטציה

הרגל 17 – תאכלו נכון – כל מה שאתם אוכלים יש לזה השפעה ישירה על מצב הרוח שלכם ועל המצב האנרגטי של הגוף. ככל שתאכלו אוכל בריא, מאוזן ועשיר בויטמינים, כך תרגישו יותר אנרגטיים, שמחים מאשר אם תכניסו לגוף ג'אנק פוד, סוכר וקלוריות מיותרות

הרגל 18 – תעשו פעילות גופנית – פעילות גופנית היא לא רק בשביל הגוף אלא קודם כל בשביל הנפש. פעילות גופנית עוזרת להעלות את רמת האנרגיה שלכם ומביאה לרגשות יותר חיוביים, מעבר לכך שהיא עוזרת לשמור על משקל ועל שמירת בריאות תקינה. תעשו כושר על בסיס יומי או לפחות 4-5 פעמים בשבוע, אתם תראו שינוי מטורף בהרגשה.

הרגל 19 - תחיו בצורה מסודרת – כשאנחנו חיים בכאוס, בצורה לא מסודרת ומאורגנת, זה משפיע על המצב הרגשי שלנו ועל רמת האנרגיה שלנו, תשמרו על חדרים מסודרים, פחות ניירות, דברים מיותרים בבית, תהיו מאורגנים מבחינם המשימות והזמן.

הרגל 20  - כל פעם שאתם משקרים, אתם מעלים רמת המתח בגוף שלכם וזה נותן פתח לאנרגיה שלילית לחדור. בנוסף לזה, אתם גורמים לכך שפוגעים באמינות שלכם בעיני אנשים אחרים וזה יכול רק להביא לדברים שליליים. תהיו כנים, תגידו את האמת וזה רק ייתן לכם הרגשה יותר טובה וחיובית

הרגל 21 – תפתחו שליטה עצמית – תימנעו מלתת לאנשים להכתיב לכם מה לעשות, קחו שליטה על החיים שלכם ותחיו חיי הגשמה ומימוש, תעריכו את עצמכם ותלכו אחרי המטרות שלכם.

הרגל 22 – קבלו את מה שכבר לא ניתן לשנות – בחיים לא הכל יהיה מושלם וזה בסדר גמור. חשוב מאוד לדעת לקבל ולהשלים עם הדברים שאינם בידיים שלנו, שאנחנו לא יודעים לשנות. קבלו את הנפילות ואת האתגרים ותלמדו מהן.

 

אלו 22 הרגלים שבטוח יעזרו לכם להרגיש יותר שמחים ומאושרים אם תפתחו אותם ותתחילו לחיות לפיהם. תתחילו לפתח לפחות 2-3 הרגלים כבר וכל פעם תוסיפו עוד הרגל. לאט לאט תשימו לב לשינוי בחייכם. והנה לכם דף עבודה מיוחד שמצורף לכם למאמר. גם אותו תוכלו להוריד מתחת למאמר בצד ימין על ידי לחיצה על התמונה של המתנה.

תבחרו הרגל אחד מתוך 22 הרגלים שמבחינתם הוא הכי יעיל והכי מקדם אתכם לחוות אושר ושמחה בזמן נתון זה של החיים,  תרשמו אותו בדף, תדפיסו אותו ותראו את הדף לבן אדם אחד לפחות שחשוב לכם להתחייב מולו עם החלטה ליישם הרגל חדש בחיים. את הדף תשימו במקום נגיש כדי שתוכלו לראות אותו כמה שיותר.

תתחילו ליישם את ההרגל שבחרתם במהלך 21 יום ברצף, זה אומר שאם נפלתם יום אחד, אתם מתחילים מחדש עד שתתמידו בהרגל 21 יום ברצף . ברגע שתרגישו שאתם כבר שולטים בו מספיק והוא חלק מכם, הצלחתם לבצע אותו 21 יום ברצף ואתם אכן מרגישים שינוי רגשי, תוכלו להמשיך להרגל נוסף לפי אותם הכללים. מאתגר אך ללא ספק יש כאן הזדמנות מדהימה ☺

צאו לדרך ושיהיה המון בהצלחה!

אם מאמר זה נגע לכם בלב ותרם לכם, אשמח אם תפרגנו בלייק, כמובן שאתם גם מוזמנים לשתף אותו לאנשים שקרובים לכם וחשוב לכם שגם הם יקבלו ערך זה.
המון בהצלחה שיהיה

דיאנה בן צבי

מנטורית להצלחה והגשמה עצמית, מאסטרית ב NLP

 
להורדת והדפסת קובץ העבודה ליחצו על התמונה

מאמר זה הוא אחד מתוך עשרה מאמרים המופצים בחינם לציבור באהבה - ניתן להירשם לקבלת עשרת המאמרים. לכל מאמר מלווה סרטון וקובץ עבודה